Codice: Course code: |
20059 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anno accademico: Academic year: |
2011-2012 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Titolo del corso: Course title: |
English test | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Modulo: Module: |
Unico | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Docente 1: Teacher 1: |
Patrizia Anesa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ruolo Docente 1: Teacher 1: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Modalitą 1: Type 1: |
Convenzionale | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Settore scientifico-disciplinare: Reference sector: |
L-LIN/12 Lingua e traduzione - lingua inglese | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anno di corso: Year of degree course: |
primo
all |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Facoltą: Faculty: |
Ingegneria | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Modalitą di frequenza: Type: |
Non obbligatoria | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Semestre: Semester: |
1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sottoperiodo: Sub period: |
0° | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Numero totale di crediti: Total credits: |
5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Carico di lavoro Workload |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prerequisiti: Prerequisites: |
conoscenza elementare della lingua Inglese.
Elementary knowledge of English. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obiettivi formativi: Educational goals: |
Raggiungimento livello B1 del Common European Framework
Level B1 of the Common European Framework. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Contenuto del corso: Course contents: |
English language test - for Engineer students.
Il corso monografico potenzierą le abilitą e competenze di ricezione scritta e orale ed amplierą il lessico. Le esercitazioni si concentreranno sui seguenti aspetti grammaticali: presente semplice e continous; avverbi di frequenza; verbi di stato; passato semplice e continous; time markers; present perfect semplice e continous; past perfect; tempi futuri; passivo; pronomi relativi; comparativi e superlativi; articolo definito; some, any, no e forme composte; agreements; forme possessive; quantificatori; question words; who soggetto ed oggetto interrogativo; modali; would rather e had better; infiniti e gerundi; verbi e aggettivi con preposizioni; numeri, date, misure; aggettivi di nazionalitą; preposizioni di spazio e tempo; either...or, neither...nor, both, ecc.; sembrare; condizionali; imperfetto; fare.
English language test - for Engineer students. The official course will develop language skills related to lexis, written and oral receptions. Applied lessons will focus on the following grammatical features:present simple and continuous; adverbs of frequency; stative verbs; past simple and continuous; time markers; present perfect simple and continuous; past perfect; future tenses; passive; relative pronouns; comparatives and superlatives; use of definite article; some, any and no compound forms; agreements; possessive forms; quantifiers; question words and forms; subject and object questions; modals; would rather and had better; infinitive and gerund; verbs and adjectives with dependant prepositions; numbers, dates and sizes; adjectives of nationality; prepositions of space and time; alternatives; Italian 'sembrare' in English; conditionals structures; Italian 'imperfetto' in English; make and do. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Testo di riferimento 1: Course text 1: |
Raymond Murphy, "English Grammar in Use. A self-study reference and practice book for intermediate students of English - with answers" (third edition). Cambridge University Press ISBN 978-0-521-53762-9 (pagine/pages: 379) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Testo di riferimento 2: Course text 2: |
(self-study) Louise HAshemi/Raymond Murphy, "English Grammar in Use. Supplementary Exercise - with answers"- Cambridge University Press ISBN 0-521-75548-4 (pagine/pages: 136) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Testo di riferimento 3: Course text 3: |
PER NON-FREQUENTANTI Mark Ibbotson "Cambridge English for Engineering". Cambridge University Press. ISBN978-0-521-71518-8 (pagine/pages: 120) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metodi didattici: Teaching activities: |
lezione frontale ed esercitazioni | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struttura della verifica del
profitto: Assessment: |
scritto
written |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descrizione verifica del profitto: |
Test informatizzato
Il test comprende esercizi del tipo 'Multiple choice' e delle reading comprehension sulle strutture morfosintattiche e lessicali in programma.
Computerised Test The test includes 'Multiple choice' exercises and reading comprehensions. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lingua di insegnamento: Teaching language: |
inglese
Classes and practical activities |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Altre informazioni: Other information: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||