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Codice:  
Course code:
16016
Anno accademico:
Academic year:
2010-2011
Titolo del corso:
Course title:
Internet marketing
Internet Marketing
Modulo:  
Module:
Unico
U - Internet Marketing
Docente 1:
Teacher 1:
ANDREINI Daniela Giuseppina
Ruolo Docente 1:
Teacher 1:
Sdoppiamento 1:
Splitting 1:
0
Modulo 1:
Module 1:
0
Modalità 1:
Type 1:
Convenzionale
Settore scientifico-disciplinare:
Reference sector:
SECS-P/08 Economia e gestione delle imprese
Anno di corso:
Year of degree course:
insegnamento triennale
Facoltà:
Faculty:
Economia
Modalità di frequenza:
Type:
Non obbligatoria
Semestre:
Semester:
2
Sottoperiodo:
Sub period:
Numero totale di crediti:
Total credits:
6.0
Carico di lavoro
Workload
Attività frontale:
Lectures:
36.0
Esercitazioni:
Applied activities:
0.0
Studio individuale:
Individual work:
114.0
Attività didattica a piccoli gruppi:
Group work:
0.0
Seminari:
Seminars:
0.0
Laboratori:
Laboratories:
0.0
TOTALE (voci sopra-elencate):
TOTAL:
150.0
Ore di lezione settimanali:
8.0
Prerequisiti:
Prerequisites:
Propedeuticità previste: vedi in "Altre informazioni".
None
Obiettivi formativi:
Educational goals:
A good knowledge of on-line marketing activities developed both in theory and in practice. To apply some of online activities: - market research online; - define a business model online; - create an internet marketing plan.
To attain a good knowledge of on-line marketing activities developed both in theory and in practice. To apply such activities to e-commerce and the many channels of business.
Contenuto del corso:
Course contents:
1. Introduction to internet marketing and e-marketing 2. Theoretical and practical differences from basic marketing 3. B2C marketing: - on-line behaviour identification and analysis; - on-line product marketing; - on-line promotion and publicity; - sales conduit integration - perception of prices on the internet; 4. B2B marketing: - new supply models; - e-auctions: on-line auctioning as new supply model. 5. The on-line marketing plan
1. Introduction to internet marketing and e-marketing 2. Theoretical and practical differences from basic marketing 3. B2C marketing: on-line behaviour identification and analysis; on-line product marketing; on-line promotion and publicity; sales conduit integration - Perception of prices on the internet; Instruments to analyse new consumers. CRM: the birth of mass customization; m-commerce. 4. B2B marketing: New supply models; New contract formats; supply chain processes and relationships between suppliers; e-auctions: on-line auctioning as new supply model. 5. The on-line marketing plan
Testo di riferimento 1:
Course text 1:
"Online marketing : a customer-led approach" di Richard Gay, Alan Charlesworth, Rita Esen, Oxford University press, 2007 (pagine/pages: 250)
Metodi didattici:
Teaching activities:
Struttura della verifica del profitto:
Assessment:
scritto
written
Descrizione verifica del profitto:

After each of the four meetings, an online activity should be carried out. The final test is on-line, plus an oral discussion of the practical work carried out previously.
Lingua di insegnamento:
Teaching language:
inglese
Italian
Altre informazioni:
Other information:
SOTTOPERIODO: VI La partecipazione al corso è subordinata alla partecipazione al Bando per il Summer Business Program a.a. 2009-2010 (vedi sito Facoltà di Economia > Programmi di internazionalizzazione > Summer Business Program)
SUB-PERIODS IV - V - VI Sott. IV-V: prof. Andreini Sott. V: prof. Cassia Sott. VI: prof. Marino Course Organiser: prof. MARINO Alberto
 
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